پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215509
فروش تخم مرغ‌هاي آلوده به ويروس سالمونلا در جمهوري آذربايجان/ هشداري براي مسئولان گمرکي ايران!
تاریخ انتشار : 1395/04/28 07:57:56
نمایش : 788
رئيس اتحاديه مصرف کنندگان آزاد جمهوري آذربايجان اعلام کرده است: اين تخم مرغ هاي آلوده، تخم مرغ هاي تاريخ گذشته‌اي است که از ترکيه وارد آذربايجان شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از آناج، طبق اخبار منتشر شده از رسانه هاي منطقه، فروش تخم مرغ هاي آلوده به ويروس سالمونلا در جمهوري آذربايجان آغاز شده است.

 ايوب حسين اف رئيس اتحاديه مصرف کنندگان آزاد در جمهوري آذربايجان در خصوص اين تخم مرغ ها، به خبرگزاري هاي اين کشور اعلام کرده است: طبق گزارشات فعالان بيزنس تخم مرغ در آذربايجان به بانک سرمايه گذاري آسيا، اين تخم مرغ هاي آلوده، تخم مرغ هاي تاريخ گذشته‌اي است که در ماه هاي اخير از ترکيه وارد آذربايجان شده اند.

وي اذعان داشته است: واردات محصولات بدون برچسب و بدون تاريخ انقضا از ترکيه به آذربايجان، بيشتر تخم مرغ هاي پرخطر آلوده به ويروس سالمونلا هستند؛ اين تخم مرغ هاي بسته بندي شده در ظروف قرمز رنگ، بعد از طي مسافتي طولاني و ماندن آنها زير آفتاب در روزهاي طولاني تابستان در گمرگ‌ها، آلوده شده‌اند.

 طبق اظهارات اين کارشناس، اين تخم مرغ ها با گذراندن چنين شرايطي، بسيار پر خطر مي باشند اما اين محصولات در فروشگاه هاي آذربايجان به فروش عموم مي رسد.

نکته قابل ذکر در خصوص آلوده بودن اين تخم مرغ ها در همسايگي ايران، خطر وارد شدن اين محصولات به کشورمان مخصوصاً آلوده شدن مناطق و شهرهاي شمالي و شمال غرب به اين ويروس، ايران را نيز تهديد مي کند؛ لذا وجود چنين ويروسي توجه بيش از پيش مسئولان در پايانه هاي گمرک و بخش واردات محصولات غذايي به ايران را براي مقابله با واردات تخم مرغ و محصولات تاريخ گذشته از ترکيه و آذربايجان مي طلبد.

خاطر نشان مي کنيم؛ ميکروب سالمونلا از خطرناک‌ترين بيماري‌هاي مشترک دامي ميان انسان و حيوان است که عفونت هاي خفيف و شديد مي تواند انسان هاي در معرض خطر را از بين ببرد. بيماري سالمونلا عموما از طريق مرغ و تخم‌مرغ به انسان منتقل مي‌شود.

اين باکتري در روده حيوان و انسان، زندگي و رشد مي کند و مي تواند باعث مسموميت غذايي گردد.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html